خط مشی گذاری عمومی بایگانی مهر ۱۳۹۸ :: خط مشی گذاری عمومی

(خط مشی گذاری عمومی)

به دنبال معرفی و اشاعه و همچنین نقد سازنده تصمیم گیران

خط مشی گذاری عمومی

به دنبال معرفی و اشاعه و همچنین نقد سازنده تصمیم گیران

وبلاگ خط مشی ( public-policy) با هدف اشاعه علم خط مشی گذاری بین مردم و معرفی این رشته کاربردی و مقغول مانده در ایران است . خط مشی به تصمیماتی که سران سه قوه در کشور های دارای دموکراسی می گیرند گفته می شود و از آنجا که خط مشی گذاران در ایران معمولا تهی از علم مدیریت بخش عمومی هستند نیاز دیدم که وبلاگی با این مضمون ایجاد نمایم

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

نظام سیاسی زیرمجموعه از نظام اجتماعی است که زندگی سیاسی در آن جریان دارد و شامل نهادهای رسمی و نهادهای دیگر فعالیت‌های سیاسی است.

نظام سیاسی، یکی از زیرمجموعه‌های نظام‌های اجتماعی است که زندگی سیاسی درون آن جریان دارد، مفهوم نظام سیاسی، رهیافتی است جدید در شناخت پدیده‌های سیاسی و دربرگیرنده نه‌تنها نهادهای سیای رسمی، بلکه همه انواع فعالیت سیاسی در جامعه است. نظام سیاسی تعبیری است که متأثر از نظریه نظام‌ها به دولت اطلاق می‌شود و رد عین حال، مؤلفه‌هایی را برای تعریف مفهوم دولت به همراه خود می‌آورد. مفهوم نظام سیاسی و نیز نظریه نظام سیاسی، مباحثی متأخر هستند. در علوم اجتماعی مفهوم نظام ابتدا در مورد مردم‌شناسی به‌کاربرده شده است در علم سیاسی، ایستون و الموند در پرورش نظریه نظام نقش‌آفرین بوده‌اند (عبدالرحیم، 1386)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۹:۱۵
سعید شمس